Tandkonsultation

Ved en Tandkonsultation efterser vi din kats tænder og mundhule. Vores mangeårige erfaring hjælper dig til en vurdering af, om behandling er nødvendig og ofte også mere præcist hvilken behandling, der kræves.

Bestil tid på 44 66 20 40

Ved en tandkonsultation på kat, efterser vi din kats tænder og mundhule.

Katte kan have tandsten, infektion i tandkødet eller mundslimhinden og de kan have knækkede tænder. Derudover lider mange katte af resorptive læsioner, som er en smertefuld lidelse, der rammer tænderne på omkring halvdelen af alle katte. Nogle gange kan vi se tegn på resorptive læsioner og parodontose, blot ved at kigge katten i munden. Hvis man skal være sikker på, at katten IKKE fejler noget, er man dog nødt til at bedøve den ned og lave en grundigere undersøgelse med bl.a. røntgenbilleder.

Udover tandproblemer, kan der være tilfælde med betændelse i mundslimhinden og i svælget. Kræft i mundhulen er desværre heller ikke sjældent hos katte – så der er mange ting, man skal vurdere, når katten er til en undersøgelse.

Telefonkonsultation

Bor du ikke i nærheden af TandDyreklinikken, har vi lavet mulighed for at du kan bestille en telefonkonsultation. Du sender så kliniske billeder i forvejen, som dyrlægen kan vurdere og diskutere ud fra. Telefonkonsultationen bliver aldrig lige så grundig som en almindelig konsultation, men kan i nogle tilfælde være et rigtig fornuftigt alternativ.

kat-til-tandkonsultation

Ring til TandDyreklinikken på 44 66 20 40 og bestil tid