Anden operation i mundhulen på hunden

Det er ikke kun tænder vi opererer på TandDyreklinikken – vi foretager også andre typer af operationer.

Bestil tid på 44 66 20 40

Knuder i munden

På TandDyreklinikken opererer vi rigtig mange hunde for knuder i mundhulen. Mange bliver henvist fra deres egen dyrlæge, men mange hundeejere tager også selv kontakt til os direkte.

Knuderne kan skyldes betændelse, cyster, slag/skader og kræft. Kræft i mundhulen på hunde er desværre en forholdsvis almindeligt forekommende sygdom. Vi opererer hver eneste uge hunde for kræftsygdomme i mundhulen. Mange gange er der tale om helt godartede forandringer, som ikke er farlige. Andre gange skal vi operere store dele af kæberne væk for at kunne behandle sygdommen. Heldigvis er hunde fantastisk gode til at komme sig efter disse operationer i mundhulen.

Godartet vækst i tandkødet er en anden velkendt sygdom hos hunde, som vi ofte opererer for på TandDyreklinikken. Nogle hunde får opereret forvokset tandkød flere gange i løbet af deres levetid, det ses f.eks. hos mange Boxere.

• Super taknemmelig for at jeg opdagede TandDyreklinikken

Altid super venligt personale der informerer og tager sig ordentlig tid til en, svarer på de spørgsmål man har og gør en tryg, både før, under og efter operation. De tager sig tid til, at ringe dagen efter for at høre om alt er OK. Ekstra plus at man bliver ringet op under selve operationen for at blive informeret om, hvad der skal ske, hvordan dyret har det m.m. Er super taknemmelig for, at jeg opdagede denne klinik.

Ditte Jørgensen

En brækket kæbe

Kæbebrud bliver ofte henvist til TandDyreklinikken. Kæbebrud forekommer, når hunde kommer i slagsmål, falder ned, løber ind i ting eller f.eks. påkøres af en bil. Hvordan vi så opererer hundene kommer helt an på, hvilke skader der er tale om.

Nogle gange anvender vi akrylskinner i munden, andre gange små skruer og plader, som bores/skrues fast på knoglerne.

Ring til TandDyreklinikken på 44 66 20 40 og bestil tid

Hvis du har mistanke om et tandproblem, så ring til os og beskriv din hunds symptomer. Så finder vi ud af om der er behov for en tandkonsultation, eller om vi skal finde en tid til en operation med det samme.